5-htp

"5-HTP produceras normalt i kroppen med ursprung i aminosyran L-tryptofan. 5-HTP är ca tio gånger mer aktiv än själva aminosyran L-tryptofan och är serotoninets (5-Hydroxy typtamine eller 5-HT) omedelbara förstadium. Serotonin finns bl.a. i hjärnan och centrala nervsystemet och spelar där en viktig roll i humör, beteende och sömn relaterade kroppsfunktioner."


Jag kom först i kontakt med 5-htp, en typ av antideppressiva som säljs utan recept när jag satt ensam hemma en extra tung dag och googlade runt.
Eftersom jag skulle till england kort därefter bestämde jag mig för att plocka med mig en burk hem, eftersom det blev billigare än att köpa här hemma i sverige.

Jag har länge känt mig nere, ledsen och väldigt trött, så jag tyckte att det här var värt en chans. Eftersom det inte var så lätt att hitta information om hur det påverkar en, så bestämde jag mig för att starta den här bloggen som kanske kan vara till hjälp för någon där ute :-)

5-htp är helt lagligt, icke receptbelagt och går att köpa i hälsokostaffärer, kanske till och med apotek.




Kommentarer
Postat av: Mikaela

De senaste 15 åren har många använt 5-HTP vid depressions besvär. Der ska även vara helt utan biverkningar!

2012-03-13 @ 10:09:31
URL: http://passionforhalsa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0