Dag 1

Igår bestämde jag mig för att ta den första kapseln. Märket jag till slut valde efter att ha sökt länge efter ett välkänt märke (välj noga, finns många icke pålitliga) heter Now Foods och styrkan per kapsel är 200mg.
Det finns flera kända märken men de här är de enda jag testat.

När jag började läsa på om 5-htp läste jag flera inlägg av en person som sagt sig få en omedelbar reaktion, genom att börja med en hög dos. Otålig som jag är bestämde jag mig för att göra likadant, och svalde två kapslar på tom mage (står på burken att man inte ska ta i samband med mat). Det ska man absolut INTE göra.

Efter 1,5 h började jag känna mig snurrig, varm och illamående. Illamåendet stegrades tills jag var tvungen att gå och kräkas flera gånger. Till slut mådde jag bättre, men det var inte en trevlig upplevelse. Där fick jag för att ha underskattat receptfria läkemedel..
Då tog jag ändå 100mg mindre än personen (och flera andra) jag läste om.

Att det hade någon form av effekt är det ingen tvekan om. Dock var detta mycket obehagligt och inte alls att rekommendera. Läste senare att illamående och huvudvärk är vanligt vid höga doser. Tyvärr är mina kapslar dubbelt så starka som de vanligaste, så har bestämt mig för att öppna kapseln och bara ta hälften av pulvret nästa gång.

Nedan är en bild på kapslarna jag tar, dock förpackningen med normal styrka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0