Dag 2


Idag tog jag som sagt bara hälften av en kapsel. Pulvret hällde jag i ett glas med c-vitamin (som kan underlätta upptaget tydligen) och det löste sig fint. Smakade lite bittert men ingen fara.

Fick lite lätt yrsel idag igen, men mådde inte illa och kändes bra. Vill inte ta ut något i förskott, men tycker att jag haft väldigt lätt för att le och skratta idag, något som är välkommet efter ett bra tag av att inte känna mig glad alls.
Dock så avtog effekten för några timmar sedan, så jag tror att det bästa för mig skulle vara att dela upp doseringen på 2-3 ggr per dag, totalt 300 mg alltså. Borde räcka med morgon och kväll dock.
Har ändå haft en känsla av lugn i kroppen som inte brukar finnas där, känner mig inte avtrubbad men inte heller så nervös/orolig jag lätt kan bli. Känns bra men saknar effekten som fanns där för några timmar sedan.

Har idag fått fram lite andra områden 5-htp används för förutom behandling av depression:

* Pms
* Fibromyalgi
* Värk
* Sömnproblem

Kan passa på att nämna att jag natten till idag sov oerhört hårt, jag sover oftast väldigt lätt så det var skönt.

Vet inte om det bara är tillfälligt, men känner också att jag börjar se fram emot saker. som att träffa vänner, och det var ett tag sen jag orkade uppskatta sådant på riktigt när det inte gällde de närmaste. Att umgås med andra tog helt enkelt för mycket energi. Är det så att det redan verkar positivt är det ju helt underbart, kan bara hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0